Dag 2: Laden op de camping. Of toch niet... - Reisverslag uit Darè, Italië van Roland - WaarBenJij.nu Dag 2: Laden op de camping. Of toch niet... - Reisverslag uit Darè, Italië van Roland - WaarBenJij.nu

Dag 2: Laden op de camping. Of toch niet...

Door: Roland

Blijf op de hoogte en volg Roland

27 Juli 2019 | Italië, Darè

In Lermoos 's ochtends fluitend in het ochtendzonnetje de Tesla opgehaald, 10 minuten lopen vanaf slaapadres, en weer genoten van de vriendelijke oostenrijkers. Alles in ordnung, alles sauber, maar ook altijd een vriendelijk woord. Ook een lang gesprek gehad met de vrouw des huizes over de EV: het blijft nog wel een fenomeen, en alle vooroordelen en fabels komen weer voorbij. Maar de tijd dat je wordt uitgelachen is wel degelijk voorbij, het is vooral nieuwsgierigheid dat ik aantref.

Onderweg naar Trentino nu, of beter: Val Rendeno, een vallei in de Dolomieten dat nog een uurtje westelijk ligt in de middle of nowhere.
Route ging perfect door de Fernpas en de Brennerpas, ondank alle eeuwige files daar. Omhoog gebruikte ik soms 1kWh voor 2,5km, naar beneden 1kWh voor 12 km (normaal 1 op 5), dus netto geen enkel probleem in de bergen.

Zonder bijladen kwamen we rond 1930 op de bestemming aan met nog 40 km op de teller. Vriend Eric wordt direct hypernerveus als hij dat ziet: "40 km maar? en wat nou als je een omleiding of zo had gehad?"
En nu is Eric helemaal niet gediend van rode 'u moet nu tanken' lampjes (terwijl ik er meestal van uit ga dat ik dan nog 50km kan rijden ;-) ), maar die gedachte maakte me wel wat nerveus. Ik zit tenslotte in een of ander gehucht, heb wel laadpunten in de buurt gezien maar gaan die wel werken? En dan is 40km niet veel...

Eerst maar eens een laadsessie organiseren op de camping.
De allervriendelijkste eigenaar komt met een blauwe 3-polige stekker aan, die mij volledig onbekend is. Het blijkt een blauwe CEE kabel te zijn, die overal op de camping wordt gebruikt. De stekker zit wat los aan de kabel, best raar met 220 volt, en er zitten adapters aan om in die rare Italiaanse stopcontacten te passen.
Bij aansluiten op het gewone stopcontact met de standaard Tesla adapter blijkt dit niet te werken. Wat ik ook probeer, het werkt niet...
Niet leuk dit, en reden om iets nerveuzer te worden. Helemaal als ik de volgende merk dat ik van 40k m bereik naar 32 km ben gegaan, en een lichte tinteling voel als ik de achterklep aanraak...

  • 30 Juli 2019 - 03:25

    Gerard Slooven:

    Het leest inmiddels als een spannend boek.
    Cliffhangers!!!
    Veel succes en ik wens je vooral veel werkende laadpunten.

  • 30 Juli 2019 - 04:49

    Wim:

    Mooi reisverslag! Maar kom je nog wel aan vakantie toe? De auto vergt nogal wat tijd en aandacht, lijkt het.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roland

Actief sinds 25 Juli 2019
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 2013

Voorgaande reizen:

25 Juli 2019 - 17 Augustus 2019

Met de Tesla naar Italie en Kroatie

Landen bezocht: