Dag 4: Op de fiets en op bezoek bij de E-Tron - Reisverslag uit Spiazzo, Italië van Roland - WaarBenJij.nu Dag 4: Op de fiets en op bezoek bij de E-Tron - Reisverslag uit Spiazzo, Italië van Roland - WaarBenJij.nu

Dag 4: Op de fiets en op bezoek bij de E-Tron

Door: Roland

Blijf op de hoogte en volg Roland

29 Juli 2019 | Italië, Spiazzo

Vandaag in de ochtend heerlijk gefietst op de MTB, eerst met dochterlief 9 km naar Spiazzo en terug, en later nog een vreselijk steil stuk de bergen in. Ik ben niet eerder een bord tegengekomen waar '20%' staat genoemd, en later werd het off-road nog erger. Dat je 1,5 uur omhoog stoempt, en vervolgens in een kwartier naar beneden zoeft...

Richting Spiazzo ben ik nog even op bezoek gegaan bij mijn back-up laadpaal: deze paal zag ik op de Newmotion app staan, en zou mijn toevlucht zijn geweest 4km verderop als laden op de camping toch onmogelijk bleek.
De paal is van EVway, en ik ga er later nog eens langs om te checken of mijn passen het daar op gedaan zouden hebben. Gewoon, uit nieuwsgierigheid zeg maar.

In de middag naar Pinzolo, stadje 12 km noordelijker, en met de accu op 250km gevuld zou het mooi zijn als ik kon parkeren bij een paal.
En wat blijkt: op het kerkplein tref ik een hele vette reclame-laadpaal van de Audi E-tron aan. Audi E-Tron weet-je-wel: erg mooie bak, en met virtuele spiegels. Verder qua prijs (85.000,-) en qua bereik (max 400km) niet heel vooruitstrevend, en behoorlijk onzuiniger dan zn Tesla concurrent.
De laadpaal zelf was een fenomeen: blinkend en flitsend voor de E-tron gebruiker, met een lelijke doos eronder voor 'de rest' ;-)
Nou ja, even uitvogelen met de kabels (5-pins rode CEE adapter nodig, die ik wel heb meegekregen van de vorige eigenaar), en vervolgens gratis met dik 11kW laden. Dank u wel Audi !

's Avonds weer die overheerlijke pizza's en pasta's gegeten: die Italianen kunnen echt koken hoor. Spinazie-gnocchi met gorgonzola-saus, of een pizza met ricotta en spinazie en asperges. We genieten !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roland

Actief sinds 25 Juli 2019
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 2016

Voorgaande reizen:

25 Juli 2019 - 17 Augustus 2019

Met de Tesla naar Italie en Kroatie

Landen bezocht: